ENTRADA 1 JOCS TRADICIONALS VS JOCS MODERNS

 JOCS TRADICIONALS VS JOCS MODERNS

Els jocs moderns estan arrasant amb tot, deixant en un segon pla els jocs tradicionals. Aquest fet, els docents, especialment d’Educació Física, podem frenar-lo o impulsar-lo.

Per això, vam a utilitzar aquesta entrada per a posar alguns jocs que estan oblidant-se i comparar-los amb els actuals:

BOLA

Joc inoblidable al pati del col·legi, aquest joc esta desapareixent poc a poc, i també es pot jugar a l’educació física, es poder fer competicions amb un circuit i treballem la motricitat fina.



VIROLLA

Calia llançar i esperar a veure qual durava més girant.



JOC DE L’AMAGATALL

 Un joc molt divertit, on has de pensar el millor lloc per a que ningú et trobe. Pot ser un joc per a tornar a la calma, després d’haver estat molt actius.

SALTAR A LA CORDA

Calia que saltaras a la corda durant el major temps posible, hi ha molts cançons per a acompanyar els saltos. A més, hi ha moltes variacions, es puc fer a soles o amb un grup, també afegir que es salte amb una cama, que la corda vaja pel sòl, per dalt, etc.




El món dels jocs i dels jocs de mesa esta vivint el momento dels telèfons, tablets i videoconsoles que han ocupat quasi per complet tot el temps dels més menuts com principal font de diversió i entreteniment.

Per aquest motiu, molts jocs tradicionals de mesa s’han incorporat a les noves tecnologies actuals per a ser més atractius  i moderns.

EL SAMBORI

Consisteix en fer al sòl 8 cuadrats com en la fotografía i llançar alguna cosa com una pedra i calia que caguera dins d’un dels quadrats. Després, el jugador ha de recorrer amb la pata coixa els quadrats sense pisar on havia caigut la pedra i agafar-la i tornar al punt de partida.

Aquest joc, es pot utilitzar en Educació Física per a treballar també la competencia matemática. Cada quadrat en lloc de posar un numero, es posa una operació i l’alumnat ha de resoldre la operació on caiga la pedra.



També hi ha alguns jocs de mesa que han passat a ser més "moderns", alguns inclós es juga de forma online.

Per exemple:

-      Monopoly electrònic



-      Trivial electrònic i online:



-      Afonar la flota:



 

Per contra, el jocs moderns:

Fortnite



És un videojoc gratuit per a la play. L’idea és construir i destruir les edificacions per a protegir-se, trovar armes i eliminar al adversari que juguen per internet amb tot el món.

Aquest tipus de jocs estan provocant una adicció als videojocs i a l’internet, l’adicció és un mal molt preocupant i molt comú en adolescents des de 12 fins 20 anys, encara que cada dia els més menuts començan més promte amb videconsoles.

Crec que tant pares, mares com docents hem de ser conscients d’aquest fet e intentar promoure els jocs tradicionals perqué farà que desarrotllen capacitats motrius, aprendan a socialitzar, desarrotllen una manera més creativa i generen empatía per altres éssers humans.

En resum, com hem pogut veure, els jocs tradicionals i els moderns d’ara són completament diferents.

Per una banda, els jocs tradicionals ens permeten socialitzar amb els companys, a més de disfrutar al aire lliure, fer esport, suar, disfrutar amb el nostre cos.

Per altra banda, crec que els jocs moderns, provoquen que els adolescents i els més menuts no disfruten el mateix, perqué ara preferisquen no eixir de casa i estar jugant per videoconsula, es comuniquen a través d’una pantalla amb avatars irreals, quan a les seues edats haurian d’estar disfrutant, caiguent i alçant-se per a marcar un gol o per haver saltat malament la corda. En canvi, cada vegada més aquests jocs es perden i els més joves preferisquen que tot el que les ofereixes siga per ordinador o per tecnologia, com els jocs de mesa  tradicionals anomenats.

Jo com a futura mestra d’Educació Física, no vull que tots aquests jocs despareixen, crec que les tecnologies han de facilitar la nostra vida però no perjudicar-la.

LES TICs  EN E.F. NO DEUEN DE REDUÏR:

                                   - INTERACCIONS AFECTIVES.

                                   - PERSONALS.

                                   - EL COMPROMÍS MOTOR DE L’ALUMNAT.

                                   - NI SU NATURALESA LUDO-PRÀCTICA.

Si succedeix algú d’aquestes casos estem implantant incorrectament les TICs.

Crec que els mestres hem de controlar aquest fet per a que el nostre alumnat cresca correctament sense dependesa de jocs tecnologics, s’ha de contrueix un equilibri entre la modernitat i lo tradicional, però mai eliminar un a l’altre.

Comentarios

  1. Hola Paula, aprovecho que este es el primer comentario que hago en un post tuyo para felicitarte por el trabajo que has realizado con el blog en general. Has cambiado la tipografía, los fondos, has añadido imágenes, etc. Es muy visual y claro. ¡Felicidades por tu trabajo!

    En cuanto a la reflexión de los juegos tradicionales vs los modernos, me ha gustado mucho la idea de recordar tanto los juegos tradicionales a los que nos pasábamos horas y horas jugando como los juegos modernos.
    Por otro lado, quiero destacar el cierre de esta reflexión ya que lo has hecho desde un punto de vista como futura docente, has valorado los pros y los contras de los ambos juegos y a su vez has
    determinado el papel de las TIC's en el área de Educación Física.
    Además, también cabe señalar que la reflexión se ha complementado con imágenes que ayudan a imaginar los juegos planteados
    Mi puntuación es de un 10.

    ResponderEliminar
  2. Hola Paula !
    En primer lugar felicitarte por el trabajo realizado en cuanto a todo el blog en su conjunto. Has sido capaz de crear un blog accesible, ordenado y claro. Me gusta mucho el diseño que has escogido y cómo has decidido ordenar las entradas.
    En cuanto a esta primera reflexión, has empezado muy fuerte, enhorabuena. Además de explicar y detallar correctamente ambos juegos (tradicionales y modernos), has mostrado imágenes de cada uno de ellos, por lo que la reflexión queda mucho más visual. y atractiva.
    En definitiva, me ha encantado. Considero que la puntuación es de un 10.

    ResponderEliminar
  3. Paula, en primer lloc, felicitar-te pel treball realitzat al blog generalment. És visual i estructurat, açò aconsegueix que els lectors i les lectores tinguem ganes de seguir llegint les teues reflexions.

    Quant a aquesta entrada, el que més m'ha cridat l'atenció respecte a altres que he llegit, és que has recordat els jocs que tant nosaltres com els nostres avantpassats jugàvem interrompudament i ens has informat dels jocs més utilitzats actualment. A través d'aquesta entrada hem pogut veure les diferències entre ambdós tipus de jocs.

    A més, la teua conclusió sobre com no deurien com pot influir la tecnologia en Educació Física i què deguem evitar, hauríem de tindre-la tots/es els futurs/es mestres per evitar que les tradicions caiguen en l'oblit.
    Has fet un magnífic treball. Enhorabona! Et pose un 9,5

    ResponderEliminar

Publicar un comentario

Entradas populares de este blog

ENTRADA 7: AVALUACIÓ VS QUALIFICACIÓ!

ENTRADA 8: CURRICULUM

REFLEXIÓ I AUTOAVALUACIÓ