ENTRADA 5: ESPORTS ALTERNATIUS "COVIANOS"

 

Benvinguts i benvingudes a altra entrada sobre els esports alternatius!!

👉En l’última sessió vam gaudir de diferents esports alternatius com: datchball i colpbol.




Per una banda, datchball no ho coneixia, encara que ho veig molt semblant al joc del cementeri.

Per un altra banda, el colpbol és un joc que ja coneixia i que he jugat durant el col·legi, és molt divertit. Per aquest motiu, després de tants anys sense jugar al colpbol i des d'una altra perspectiva molt diferent, considere que és un joc que pot agradar fins i tot a l'alumnat menys esportiu, pot ser molt didàctic igual que altres tradicionals com a futbol.

Al cap i a la fi, els esports ens ensenyen valors encara que també a com conviure en societat, per exemple cadascun té un rol, hem de seguir unes normes o regles, hem de treballar en equip per a aconseguir el nostre objectiu, i crec que aquests esports ens ensenyen tot això.

2.  👉Segons el Decret 108/2014, crec que aquests jocs es corresponen amb el bloc 5 Jocs i activitats esportives, a més crec que en concret els cursos als que pot anar dirigit son des de quart de primària fins a sisé.

Alguns continguts que considere molt rellevants són:

  •          Desenvolupament de projectes en equip, transformant idees en accions. Compliment amb la seua part del treball en tasques que impliquen diversos companys. (5é)
  •     Transformació d'idees en accions. Implicació personal i compliment de rols en les tasques d'equip. (5é)

  •      Utilització d'estratègies de cooperació i oposició en la pràctica de jocs preesportius alternatius. (4t)
  •         Reconeixement, nomenament i classificació de jocs i activitats esportives, aquestes últimes segons la manera d'utilitzar l'espai i el tipus de participació dels jugadors (psicomotrius o individuals, d'oposició, de cooperació i de cooperació-oposició o col·lectius), la varietat de contextos lúdics i l'anàlisi de l'estructura (blanc diana, de camp i bat, de pista dividida, mur o paret i invasió) i el major o menor caràcter utilitari (formals, informals i semiformals).(6é)

Encara que crec que el bloc 2 Habilitats motrius, coordinació i equilibri. Activitats en el medi natural, també està enllaçat amb aquests esports, per la importància de les habilitats motrius.

👉Les activitats han estat preparades i ben adaptades amb els protocols de la COVID-19, considere que hauría faltat que abans de jugar ens netejarem tots amb solución hidroalcohòlica les mans o ens podriem ficar guants, perquè ens estem passant la pilota uns als altres i també pot ser un focus de contagi.

Els guants cadascú pot reutilitzar el seu, encara que també hauria de netetjar-los.


 




👉El esport alternatiu que es podria treballar a Primària es FORTNITE EF!




 



La canço amb la que comença el joc:


Alguns pasos per a inventar el baile:



Per últim posem un exemple de com seria la pràctica feta per el profesor Victor Urufe:



Comentarios

  1. Hola Paula,
    ¡Que post más interesante! yo también considero que los deportes alternativos que has nombrado enseñan unos valores que el alumnado debe adquirir, sobre todo en la etapa de Educación Primaria.
    En cuanto a las medidas ante el virus COVID, nunca serán suficientes, cuantas más se propongan mejor, como lo haces tu aportando la idea de llevar guantes, pero si cada alumno y alumna lleva su mascarilla y al acabar utiliza el gel hidroalcohólico, será suficiente para no contagiarse.
    Por otro lado, me ha llamado mucho la atención el deporte alternativo que propones para trabajar en Educación Primaria. Lo tendré en cuenta para un futuro poder practicarlo con mi alumnado.
    Mi puntuación es de un 9!

    ResponderEliminar
  2. Hola Paula !
    De nuevo me encuentro frente una reflexión muy completa y atractiva. Enhorabuena.
    Bajo mi punto de vista, la sesión de datchball fue la mejor sin duda. Así como al colpbol si que había jugado, al datchball no y como bien dices, es un deporte alternativo muy interesante para aplicar en educación primaria. En cuanto a las medidas COVID, estoy de acuerdo con todas. Ojalá todo esto pase pronto y simplemente hayamos aprendido a improvisar sesiones adaptándolas a alguna situación concreta como la de esta pandemia.
    Por último, decirte que me han gustado mucho los vídeos que has añadido sobre el deporte alternativo que has propuesto. Tiene muy buena pinta.
    Mi puntuación es de un 9.

    ResponderEliminar
  3. Que interessant Paula! Pense que aquesta entrada està d'allò més completa. Has introduït els continguts que aborda aquest joc, o millor dit, esport alternatiu en relació a EF. També he pogut observar com l'has ambientada a la situació que estem vivint hui dia, fet que demostra que es compliran totes les normes per poder fer una EF segura i la més pròxima a la que estàvem acostumats. Aquesta entrada s'enriqueix amb l'adjunt d'un parell de vídeos que ens ajuden a entendre a la perfecció el joc que ens planteges.

    Quant als esports alternatius jugats a classe, em va ocórrer el mateix, al colpbol sí que he jugat des de menuda però el dachball no el coneixia. Així i tot, quan jugàrem a classe també em va encantar.

    En definitiva, has fet un treball molt complet! Et pose un 9 perquè hi ha alguna falta ortogràfica, però el contingut és perfecte. Bravo!

    ResponderEliminar

Publicar un comentario

Entradas populares de este blog

ENTRADA 7: AVALUACIÓ VS QUALIFICACIÓ!

ENTRADA 8: CURRICULUM

REFLEXIÓ I AUTOAVALUACIÓ