REFLEXIÓ I AUTOAVALUACIÓ

 

"Els jocs de predomini tàctic: una proposta eficaç per a l'ensenyament dels esports d'invasió" Antonio Méndez Giménez.

 


1. Després del viscut i experimentat en les sessions, llig el paràgraf següent i fes una xicoteta reflexió de 6-8 línies.

         "Per a autors com Greháigne i Godbout (1995) l'essència dels esports d'equip consisteix en una relació d'oposició, és a dir, cadascun dels dos equips ha de coordinar les seues accions per a recuperar, conservar i moure la pilota fins a arribar a l'àrea de marcatge i aconseguir una miqueta. Al nostre entendre, aquesta posició no implica una aposta per la competició desmesurada, sinó per la seua educació com a mitjà (no com a meta) de millora personal i grupal.

 

REFLEXIÓ:

Sobre els jocs d'oposició, en moltes ocasions es té una visió de lluita, de violència, per aconseguir un objectiu. Des de l'educació, es pot canviar aquesta imatge, com diuen els autors, no és per la competició desmesurada, sinó per la seua educació que impliquen una millora personal i grupal.

A més, l'activitat ludica no ha de dependre de metes extrínseques, sinó per a gaudir dels mitjans, gaudir amb la màxima participació i així, superar-se.

És a dir, per tot el que l'ús del joc ens aporta, és una de les millors tècniques d'ensenyament i i millora tant personal com grupal per a totes les edats, principalment en les primeres etapes.



2. Dels jocs que hem realitzat en classe, a partir de la següent reflexió, quin destacaries?, explica-ho i justifica-ho.

         "La proposta es fonamenta en jocs reduïts per a aconseguir incrementar l'activitat i garantir la major participació en la tasca. S'incrementen així, tant el temps de pràctica real com la intensitat de treball."


"Les activitats físiques cooperatives. Una proposta per a la formació en valors a través de l'educació física a les escoles d'educació bàsica". Carlos Velázquez Callado

 

 

REFLEXIÓ

Segons la reflexió i a través de la meua pròpia experiència, el joc que trie és el colpbol, ja que es pot jugar per xicotets grups, on permet que la majoria de persones puga millorar, participar i gaudir d'aquest esport.

 

Per contra, quan es realitza un partit amb tota la classe, hem de tindre clar com a docents, que a les persones que no els sol agradar l'esport, s'amagaran en aquells jugadors que són més participatius. Per això, dividint el camp i realitzar diversos partits on es vagen variant els equips, permet una major participació i aprenentatge per a tots/as.



3. Tria un dels jocs realitzats en classe i transforma-ho de competitiu a cooperatiu tenint en compte la promoció de la participació.

 

 

RESPOSTA:

El joc que he triat es volleyball, per a fer-ho cooperatiu en lloc de competitiu i per a fomentar d’aquesta forma la participación de tots i totes, les mesures que hem de fer són:

-          Per a passar la pilota a l'equip contrari, primer han d'haver-la passat a tot l'equip, és a dir, tots els membres de l'equip han d'haver tocat la pilota.

 

-          Una altra mesura, podria ser que en lloc que l'objectiu siga aconseguir punts siga fer el màxim de tocs possible entre tots dos equips, d'aquesta forma tot l'equip participarà i tots tenen una finalitat en comú, que en aquest cas no és guanyar al contrari.



4. Escriu 3 o 4 estratègies que usaries per a desvincular el joc del resultat i educar que per damunt de guanyar o perdre està la pròpia activitat.

 

ESTRATÈGIES:

 

Ø  Podem dir, que és més important jugar en equip, respectar als companys i les companyes, participar i intentar millorar personalment, a banda de guanyar el partit. És a dir, que els docents li donarem importància a tot aquest, en lloc de si ha guanyat o no.

Ø  Tot l’equip ha de tocar la pilota abans de guanyar un punt.

Ø  Un equip abans de començar ha de tindre, per exemple 12 punts i un altre equip 0, l’objectiu és que els dos equips han de finalitzar amb la mateixa quantitat. És a dir, el primer equip no sumarà punts i l’altre equip anirà sumant punts fins arribar a 12.

Ø  Hem de saber tant perdre com guanyar, aquestes dues sensacions l’alumnat ha de saber manejar-les, per això amb els jocs cooperatius, podem transmetre la importància de la participació de tots i no tant el resultat final.

 



AUTOAVALUACIÓ

 

 

 

 

 

Puntuació:

 

JUSTIFICACIÓ:

4-5

5-6

6-7

8-9

9-10

Participació en les sessions.

 

 

 

 



 

Considere que he anat a totes les sessions i he participat en tots els jocs tot el que he pogut.

 

Qualitat de les 4 respostes de la pràctica vinculada amb la teoria.

 

 

 

 



 

Pense que les quatre respostes estàn reflexionades i buscant aportacions per a millorar.

 

Aportació i aprenentatge en l'apartat que li va tocar al meu equip: Mobilitat, tècnica de carrera, seqüència, volta a la calma.


 

 

 

 


 

Crec que tots i totes hem aportat alguna cosa per a millorar i totes les aportacions han sigut bones.

 

Aportació i aprenentatge en la progressió de l'esport del meu equip.

 

 

 

 

 



Pense que la meua aportació ha sigut també molt bona i a més, amb totes les aportacions hem pogut aprendre i millorar el nostre esport.

Satisfacció amb el treball realitzat.

 

 

 

 

 



Considere que he treballat molt, he intentat participar i estic molt satisfeta amb el treball que he realitzat en aquests mesos.

 


Nivell d'aprenentatge del bloc.

 

 

 

 

 

 



El bloc m’agradat molt, em sembla que d’aquesta manera hem pogut reflexionar de tot allò que hem fet en l’assignatura i d’una forma més divertida.

Suma la nota dels 6 apartats i divideix-la entre 6, el resultat l'escrius baix.

NOTA FINAL: 9+9+9+10+10+10 (:6)= 9,5

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Comentarios

Entradas populares de este blog

ENTRADA 7: AVALUACIÓ VS QUALIFICACIÓ!

ENTRADA 8: CURRICULUM