REFLEXIÓ I AUTOAVALUACIÓ
"Els
jocs de predomini tàctic: una proposta eficaç per a l'ensenyament dels
esports d'invasió" Antonio Méndez Giménez. |
1.
Després del viscut i experimentat en les sessions, llig el paràgraf següent i
fes una xicoteta reflexió de 6-8 línies.
"Per a autors com Greháigne i Godbout (1995) l'essència dels esports
d'equip consisteix en una relació d'oposició, és a dir, cadascun dels dos
equips ha de coordinar les seues accions per a recuperar, conservar i moure la
pilota fins a arribar a l'àrea de marcatge i aconseguir una miqueta. Al nostre
entendre, aquesta posició no implica una aposta per la competició desmesurada,
sinó per la seua educació com a mitjà (no com a meta) de millora personal i
grupal.
REFLEXIÓ: Sobre
els jocs d'oposició, en moltes ocasions es té una visió de lluita, de
violència, per aconseguir un objectiu. Des de l'educació, es pot canviar
aquesta imatge, com diuen els autors, no és per la competició desmesurada,
sinó per la seua educació que impliquen una millora personal i grupal. A
més, l'activitat ludica no ha de dependre de metes extrínseques, sinó per a
gaudir dels mitjans, gaudir amb la màxima participació i així, superar-se. És a dir, per tot el que
l'ús del joc ens aporta, és una de les millors tècniques d'ensenyament i i
millora tant personal com grupal per a totes les edats, principalment en les
primeres etapes. |
2. Dels jocs que hem realitzat en classe, a partir de la següent reflexió, quin
destacaries?, explica-ho i justifica-ho.
"La
proposta es fonamenta en jocs reduïts per a aconseguir incrementar l'activitat
i garantir la major participació en la tasca. S'incrementen així, tant el temps
de pràctica real com la intensitat de treball."
"Les
activitats físiques cooperatives. Una proposta per a la formació en valors a
través de l'educació física a les escoles d'educació bàsica". Carlos
Velázquez Callado |
REFLEXIÓ Segons
la reflexió i a través de la meua pròpia experiència, el joc que trie és el colpbol,
ja que es pot jugar per xicotets grups, on permet que la majoria de persones
puga millorar, participar i gaudir d'aquest esport. Per
contra, quan es realitza un partit amb tota la classe, hem de tindre clar com
a docents, que a les persones que no els sol agradar l'esport, s'amagaran en
aquells jugadors que són més participatius. Per això, dividint el camp i
realitzar diversos partits on es vagen variant els equips, permet una major
participació i aprenentatge per a tots/as. |
3. Tria un dels jocs realitzats en classe i transforma-ho de competitiu a
cooperatiu tenint en compte la promoció
de la participació.
RESPOSTA: El
joc que he triat es volleyball, per a fer-ho cooperatiu en lloc de competitiu
i per a fomentar d’aquesta forma la participación de tots i totes, les
mesures que hem de fer són: -
Per a passar la pilota a l'equip
contrari, primer han d'haver-la passat a tot l'equip, és a dir, tots els
membres de l'equip han d'haver tocat la pilota. -
Una altra mesura, podria ser que en
lloc que l'objectiu siga aconseguir punts siga fer el màxim de tocs possible
entre tots dos equips, d'aquesta forma tot l'equip participarà i tots tenen
una finalitat en comú, que en aquest cas no és guanyar al contrari. |
4. Escriu 3 o 4 estratègies que usaries per a desvincular el joc del resultat i educar que per damunt de guanyar
o perdre està la pròpia activitat.
ESTRATÈGIES: |
Ø Podem dir, que és més
important jugar en equip, respectar als companys i les companyes, participar
i intentar millorar personalment, a banda de guanyar el partit. És a dir, que
els docents li donarem importància a tot aquest, en lloc de si ha guanyat o
no. |
Ø Tot l’equip ha de tocar la
pilota abans de guanyar un punt. |
Ø Un equip abans de començar
ha de tindre, per exemple 12 punts i un altre equip 0, l’objectiu és que els
dos equips han de finalitzar amb la mateixa quantitat. És a dir, el primer
equip no sumarà punts i l’altre equip anirà sumant punts fins arribar a 12. |
Ø Hem de saber tant perdre com
guanyar, aquestes dues sensacions l’alumnat ha de saber manejar-les, per això
amb els jocs cooperatius, podem transmetre la importància de la participació
de tots i no tant el resultat final. |
AUTOAVALUACIÓ
|
Puntuació: |
JUSTIFICACIÓ: |
||||
4-5 |
5-6 |
6-7 |
8-9 |
9-10 |
||
Participació en les sessions. |
|
|
|
|
|
Considere
que he anat a totes les sessions i he participat en tots els jocs tot el que
he pogut. |
Qualitat de les 4 respostes de la
pràctica vinculada amb la teoria. |
|
|
|
|
|
Pense
que les quatre respostes estàn reflexionades i buscant aportacions per a
millorar. |
Aportació i aprenentatge en l'apartat
que li va tocar al meu equip: Mobilitat, tècnica de carrera, seqüència, volta
a la calma. |
|
|
|
|
|
Crec
que tots i totes hem aportat alguna cosa per a millorar i totes les
aportacions han sigut bones. |
Aportació i aprenentatge en la
progressió de l'esport del meu equip. |
|
|
|
|
|
Pense que la meua aportació ha sigut també molt bona i a més, amb totes les aportacions hem pogut aprendre i millorar el nostre esport. |
Satisfacció amb el treball realitzat. |
|
|
|
|
|
Considere
que he treballat molt, he intentat participar i estic molt satisfeta amb el
treball que he realitzat en aquests mesos. |
|
|
|
|
|
|
El
bloc m’agradat molt, em sembla que d’aquesta manera hem pogut reflexionar de
tot allò que hem fet en l’assignatura i d’una forma més divertida. |
Suma la nota
dels 6 apartats i divideix-la entre 6, el resultat l'escrius baix. |
||||||
NOTA
FINAL: 9+9+9+10+10+10 (:6)= 9,5 |
Comentarios
Publicar un comentario